Φροντίδα της Εξωλέμβιας Μηχανής πριν τον Απόπλου ![]() Όλοι οι χειριστές σκαφών που διαθέτουν εξωλέμβια μηχανή γνωρίζουν πολύ καλά ότι οι συγκεκριμένες μηχανές - τολμώ να πω - είναι κάπως μυγιάγγιχτες και οπωσδήποτε απαιτούν επίβλεψη και σωστό συνδυασμό μεταξύ του ετήσιου service που γίνεται μόνο από τους εξουσιοδοτημένους τεχνικούς , αλλά παράλληλα σημαντική είναι και η δική μας φροντίδα στο θέμα, ώστε να εξασφαλίσουμε ότι η μηχανή μας θα είναι καθ‘ όλα έτοιμη για τις θαλάσσιες εξορμήσεις μας. Όπως ανέφερα πιο πάνω, είναι πολύ σημαντικό η μηχανή να επιβλέπεται και να συντηρείται μέσα από το ετήσιο service που γίνεται από τους εξουσιοδοτημένους τεχνικούς των εκάστοτε μηχανών όπου ανήκουν. Δεν πρέπει ποτέ να αμελούμε τη διαδικασία αυτή, αφενός γιατί η μηχανή παρακολουθείται και εξασφαλίζουμε τη σωστή λειτουργία της, αφετέρου διότι προλαμβάνουμε μεταγενέστερες τεχνικές ανωμαλίες που ίσως επιφέρουν σοβαρές ζημίες στο μέλλον. Πέρα όμως από την ετήσια παρακολούθηση και συντήρηση, εμείς, ως χειριστές και ιδιοκτήτες σκαφών, θα πρέπει να ακολουθούμε κάποια βήματα ή, αν θέλετε, διαδικασίες οι οποίες δεν απαιτούν εξειδίκευση, αλλά μάλλον χρόνο, που μέσα από αυτές εξασφαλίζουμε τη σωστή φροντίδα της μηχανής μας· οπωσδήποτε η φροντίδα αυτή αποσκοπεί στο να βρίσκεται αυτή στο πεδίο μάχης για πολλά χρόνια.
![]() ![]() ![]() Κάποιοι κατασκευαστές υποστηρίζουν ότι το πλύσιμο εξασφαλίζεται καλύτερα εν λειτουργία, με χαμηλές στροφές της μηχανής, και άλλοι με σβηστή μηχανή. Καλό θα είναι να συμβουλευτείτε τον τεχνικό σας για να σας καθοδήγησει σωστά. Το σίγουρο είναι το πλύσιμο να γίνεται πάντα όταν η μηχανή μας είναι ακόμη ζεστή, έτσι εξασφαλίζουμε ότι τα αλάτια θα αποκολληθούν εύκολα από εσωτερικό της.
![]() Απαραίτητο είναι να καθαρίζονται πολύ καλά τα κάτω μέρη, εκεί δηλαδή όπου μπορεί να εντοπιστούν λαδιές, ακαθαρσίες και αλάτια που προέρχονται από τη συνεχή λειτουργία της μηχανής μας. Τέλος, ένα καλό ξέπλυμα με γλυκό νερό πριν το κλείσιμο, χωρίς να υπάρχει ο φόβος βραχυκυκλώματος από τα διάφορα καλώδια, αφού αυτά είναι κατασκευαστικά προστατευμένα από εισροή νερού.
![]() Το μηχανικό μέρος που ευθύνεται για τη σωστή ψύξη της μηχανής. Θα πρέπει, λοιπόν, να ελέγχουμε τα πτερύγια, και τυχόν παραμορφώσεις να αναφέρονται στον μηχανικό. Οπωσδήποτε το impeller ελέγχεται κατά την ετήσια επιθεώρηση. Αυτό όμως δεν πρέπει να μας καθησυχάζει, γιατί μετά από μια πλεύση σε ρηχά νερά, ο κίνδυνος αναρρόφησης άμμου θα προξενούσε ζημιά στο impeller.
ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΠΡΙΝ ΤΟΝ ΑΠΟΠΛΟΥ 1. Μια εφεδρική προπέλα, συνοδευόμενη με τον σχετικό πείρο και το παξιμάδι της, θα πρέπει να βρίσκεται πάντα στο σκάφος. Η απώλεια της προπέλας για οποιονδήποτε λόγο επιφέρει δυσάρεστες συνέπειες. 2. Θα πρέπει οι χειριστές να είναι σε θέση να γνωρίζουν τη διαδικασία εκκίνησης της μηχανής τους με τον εφεδρικό τρόπο (κορδόνι), εφόσον το κεντρικό σύστημα εκκίνησης έχει βλάβη. Φυσικά, το κορδόνι θα πρέπει να βρίσκεται πάντα μέσα στο σκάφος. Η διαδικασία αυτή αναφέρεται μόνο στις μηχανές μικρού κυβισμού. 3. Να υπάρχουν πάντοτε στο σκάφος τα εργαλεία που αφορούν τη μηχανή μας, καθώς επίσης και το εγχειρίδιο του κατασκευαστή, που σίγουρο είναι ότι θα μας βοηθήσει σε μια έκτακτη ανάγκη.
![]() |